برای تولید محتوا باید چه ویژگی هایی را رعایت کنید؟
نوشته شده توسط : ساحل

تولید محتوا و تدوین استراتژی تولید درونمایه چه برای یک کسب وکار کوچک اینترنتی باشد و چه برای یک غول کبیر تجاری هر دو دربایستن به مهارت و فرهنگ فوقانی دارد.
اگر می خواهید به تنهایی و بدون به کارگیری یک کارشناس فرآوری محتوا، تارنما خویش را بروزرسانی کنید یا غذا خوب در کمر بستن کاربرانتان پیمان دهید، فقط مسیر یادگیری آن طریق فرآوری محتوا است. در مطلب قبلی درباره‌ی اهمیت تولید درونمایه و محتوای خوب صحبت کردیم. در این مطلب به دو خاصیت مهم در تولید درونمایه اشاره خواهیم کرد:

ویژگی‌های لازم در فرآوری محتوای خوب و مفید

چرا باید برای شبکه های اجتماعی خود محتوا با کیفیت تولید کنیم؟


این ویژگی‌ها به دو تقسیم تقسیم می‌شوند:

الف. ویژگی‌های درون‌متنی و محتوایی
۱. هدفمند‌بودن: یعنی منظور از فرآوری محتوا کاملاً مشخص باشد و بدانیم با نگارش این محتوا پیمان است چه دستاوردی کسب کنیم.

برای مثال اگر درباره‌ی یک هتل فرآوری درونمایه می‌کنیم، باید کوشش کنیم تمام نکات و مسائلی که در گزینش یک هتل خوب در نظر گرفته می‌شود، به بیننده یادآوری کنیم. به طوری که در انتهای متن خواننده اطلاعات جامعی درباره‌ی هتل‌ها خصوصاً اقامتگاه مدنظر داشته باشد.

۲. نداشتن حاشیه‌پراکنی: ما تنها قرار است روی کاری که خودمان می‌خواهیم سپریدن دهیم، تمرکز کنیم. به‌‌علاوه پیمان است همه‌ی جنبه‌های مهم یک جستار بررسی شود. همان مثال هتل را در نظر بگیرید. وقتی شما درباره‌ی هتل خاصی فرآوری درونمایه می‌کنید، قرار نیست فقط ویژگی‌هایی که همه‌ی ملت به‌طور عام می‌پسندند، بازگو کنید.

ممکن است برخی ویژگی‌های یک هتل با هستی خوب‌بودن، برای برخی مورد پسند نباشد. پس کران به آن‌ها هم اشاره کنید. با گفتن همه‌ی ویژگی‌ها و داشتن صداقت، اعتماد بیننده را به خویش جلب می‌کنید. درواقع هدف ما نشان‌دادن ویژگی‌های مثبت و شاخص یک هتل و تولید محتوای هتل خوب است، ولی نه به‌وسیله‌ی بزرگنمایی هتل خود یا تخریب هتل‌های دیگر.

پس نکته‌ی دوم این است که در تولید محتوای هتل خویش نباید به هتل‌های دیگر یا ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها اشاره‌ای بشود. اگر شما در نوشتن محتوا مهارت کافی داشته باشید، به‌علاوه به سوژه چیره باشید، نیازی نیست که با ذکر نکات منفی جاهای سایر محتوای هتل خویش را برجسته کنید.

تولید محتوا - تعریف درونمایه - نمونه فرآوری محتوا - کارشناس تولید محتوا

۳. احترام به وقت مخاطب: مهم‌ترین مسئله در فرآوری محتوای خوب بزرگداشت به وقت مخاطب است. اگر مخاطب، فقط یک‌بار حس کند محتوای شما تنها نوعی واژه‌پراکنی است که درنهایت او را به چیزی که می‌خواهد نمی‌رساند، برای بار دوم به‌سختی به شما اعتماد خواهد کرد. بعد حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که برخی مواقع یک اشتباه و کوتاه می‌تواند ماه‌ها دردسر شما را بر باد دهد.

۴. کاربردی‌بودن و نحوه‌ی چیدمان: در نگارش محتوا آغاز باید به مسائلی اشاره شود که مهم‌تر و تأثیرگذارترند. مثلاً اگر درباره‌ی ویژگی‌های خاص یک هتل می‌نویسید، اینکه این هتل در کجا واقع شده است، دسترسی آن به سایر مناطق شهر چگونه است، سرویس درونی آن و… مسائل مهم‌تر هستند.

بعد از آن می‌توانید مثلاً به پوشش خاص کارمندان آن، نحوه‌ی سرو ویژه‌ی غذای آن و… اشاره کنید. مخاطبی که زمان کمتری دارد باید با خواندن ابتدای محتوای شما به نکات اصلی دست یابد الی بتواند سریع‌تر تصمیم بگیرد. پس متعلق به چنانچه وقت بیشتری داشت، به مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب می‌پردازد. پس چیدمان محتوای شما هم اهمیت دارد.

در مطلب بعدی جوهر درباره‌ی ویژگی‌های برون‌متنی و ظاهری متن و نیز اهمیت پروا و رعایت آن‌ها گفتگو می‌کنیم. از شما ممنونیم که ما را همراهی می‌کنید.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: